هاشمی تشکری:

سرعت تعمیر مترو کُند است/ حادثه خبر نمی‌کند؛ شهرداری اهتمام جدی داشته باشد

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نسبت به وضعیت مترو پایتخت واکنش نشان داد و گفت: سرعت تعمیر مترو کُند است.

به گزارش تهران آنلاین؛ سیدجعفر هاشمی‌تشکری؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: «واگن‌های مترو و ناوگان به دلیل کارکرد بالایی که دارند، نیاز به تعمیر خواهند داشت.»

او افزود: «افزون‌بر 700 واگن نیاز به تعمیرات اساسی و اورهال دارند. این مقدار شامل واگن‌های خط پنج و داخل شهری و لوکوموتیوهای خط پنج است.»

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تجهیزات نیاز به اورهال دارند، عنوان کرد: «همانگونه که ناوگان نیاز به تعمیر دارد، تجهیزات مانند پله‌های برقی، آسانسورها و تجهیزات برقی نز به دلیل کارکرد بالا نیاز به تعمیرات دارند.»

او افزود: «روز گذشته در خط پنج اختلال حرکت پیش آمد و به این دلیل بود که شبکه برق بالاسری و کابل‌های فرسوده باید تعمیر و جایگزین قطعات شوند. تا این اقدامات صورت نگیرد، مرتبا شاهد این مسائل در خطوط مترو هستیم.»

هاشمی‌تشکری ادامه داد: «این اتفاقات گاهی بدون حادثه است، اما برخی مواقع باعث مشکلات برای مسافران می شود. انتظار داریم که شهرداری اهتمام جدی و برنامه فشرده برای حل مشکل داشته باشد.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران عنوان کرد: «این کار در حال انجام است، ولی روند کُند خواهد بود. اورهال قطارهای مترو در حال انجام است. ماهی یک رام قطار در حال اورهال است، در صورتی که نیاز داریم به‌صورت سه شیفت تعمیرات انجام و با اقدام جدی قطعات مورد نیاز از داخل یا خارج تامین شود.»

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه سرعت انجام کار از سوی شهرداری تهران قابل قبول نیست، گفت: «باید سرعت کار در شهرداری افزایش پیدا کند.»

او در پاسخ به این سوال که ایمنی خطوط مترو چقدر است، افزود: «همکاران من تلاش‌می‌کنند سفر مردم ایمن و بدون خطر باشد.

معاون حمل‌ونقل شهردار اسبق تهران با اشاره به اینکه فرسودگی وقتی اتفاق می‌افتد نشان نمی‌دهد چه قسمتی را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد، بیان کرد: «ممکن است فرسودگی منجر به حوادث شود و ایمنی مردم را تحت‌تاثیر قرار دهد، گاهی هم سبب اتلاف وقت مردم شود. نمی‌توانیم خط‌کش بگذاریم و بگوییم کدام اختلال در حرکت است و کدام یک وقت مردم را هدر می‌دهد. حادثه خبر نمی‌کند و باید تدارکات لازم برای رسیدم به شرایط استاندار را داشته باشیم.»

او با اشاره به حادثه چیتگر گفت: «نمی‌خواهم باعث نگرانی جامعه شوم. مردم بدانند این سیستم ایمنی بالایی دارد، ولی تاکید می‌کنم وقتی بهترین سیستم را داشته باشید، اما تعمیرات به‌موقع انجام نشود، می‌تواند خطرساز باشد. بخش عمده حادثه متروی چیتگر به دلیل اشتباه انسانی بود و راهبر ملاحظات لازم را در اداره قطار انجام نداده بود. اما بخشی از این اتفاقات وجود نقص فنی است که راهبران نسبت به نقص بی‌تفاوت شوند و نباید این اتفاق رخ دهد.»

هاشمی‌تشکری عنوان کرد: «نباید از کنار نقص‌های کوچک به‌سادگی عبور کنیم.»

او درباره افتتاح خطوط جدید و ایمنی این خطوط بیان کرد: «ایستگاه‌هایی که نو راه‌اندازی می‌شوند، تجهیزات نو دارد و از این نظر هیچ مشکلی ندارند. همه تجهیزات استاندارد است، اما چند عنصر در کنار هم داریم، یکی نیروی انسانی، آموزش و نظارت است. دوم بحث مربوط به ناوگان است که دائما در حال حرکت است و می‌تواند در اثر کارکرد زیاد دچار معایب شود. سوم تجهیزات ثابتی است در ایستگاه‌ها داریم. پست‌های برق، آسانسور، هواساز و… همگی اهمیت دارد که باید به همین ترتیب مورد توجه باشند و تعمیرات دوره‌ای در مورد آنها صورت گیرد.»

 

Layer 1 ارسال نظر

Layer 1 آخرین اخبار

Layer 1 پربازدیدترین ها